Radio Student ‘biciklira’

…ili kako je ekipa s Radio Studenta postala mobilna na ekološki održivi način?

Bez dlake na jeziku, s različitim emisijama iz alternativnijih glazbenih područja (nećete čuti narodnjake ili Justina Biebera osim ako se ne radi o dobroj zezanciji) te područja civilnog društva, tehnologije, kulture i ekologije, “radio koji nije za svakoga” uistinu je drugačija radijska postaja. Ekipa s petog kata Fakulteta političkih znanosti kroz svoj program već duže vrijeme promovira ekološki održive načine života i kulturu biciklizma u Hrvatskoj pa je tako u suradnji s Veleposlanstvom Kraljevine Danske nastao projekt Biciklom do informacija koji, osim brige za okoliš, nastoji terensku redakciju učiniti mobilnijom. Cilj im je biti i dobar primjer drugim medijima.

Kako je projekt nastao, ispričao mi je Hrvoje Magić, dečko koji je i osmislio ovaj genijalni projekt: “Na ideju za projekt sam došao zbog potrebe da nam terenska redakcija postane mobilnija, ali i kako bi i mi sami neke stvari za radio mogli obavljati brže, bolje, i naravno društveno angažirano.”

Hrvoje Magić, autor projekta

Hrvoje Magić, autor projekta

Osim toga, na ideju ga je nesvjesno potaknuo i niz akcija nevladine udruge Sindikat biciklista s kojima je Radio Student u jako dobrim odnosima, a među biciklistima i biciklisticama ima jako puno slušatelja i slušateljica. Tako je ovaj projekt i svojevrstan pritisak prema gradskim vlastima Zagreba da potiču kulturu biciklizma, rade nove biciklističke staze, osiguraju više prostora za parkiranje bicikala…

Kako je došlo do suradnje s Veleposlanstvom Kraljevine Danske?

Kraljevina Danska predsjedala je Europskom unijom od siječnja do srpnja 2012. godine. Jedan od njenih glavnih prioriteta bila je “Zelena Europa”, a Hrvoja i ostatak ekipe upravo je to, ali i zajedničko poimanje demokracije, uloge građana u njoj i političke kulture, potaknulo da im se obrate. Koliko su smatrali važnima njihove aktivnosti, govori i to da su nastojali prezentirati njihova razna događanja poput, primjerice, Danskog kotača, izložbe fotografija poznatog danskog fotografa, režisera i urbanog planera Mikaela Colvillea Andersena.

Tomislav Gugo, savjetnik za odnose s javnošću u Veleposlanstvu Kraljevine Danske u RH, smatra ovaj projekt vrhunskom inicijativom i baš zbog toga Veleposlanstvo ga je odlučilo podržati: “Važnost ovoga projekta je u potrebi za bržim i djelotvornijim prikupljanjem informacija, daljnjem usavršavanju mladih novinara te promicanju kako slobode kretanja tako i slobode izražavanja.”

Donirali su dva bicikla, opremu za bicikle te dva diktafona.

Image and video hosting by TinyPic

Hrvoje s biciklima, muškim Samsom i ženskim Kopenhagenom

O biciklima

Kultura biciklizma u Danskoj je izuzetno velika pa ih je ekipa s radija, u znak zahvalnosti, nazvala imenima Kopenhagen i Samso.

Imenom prema danskom glavnom gradu, Kopenhagenu, želi se na neki način dati primjer našem glavnom gradu Zagrebu da postane friendly prema biciklima te biciklistima i biciklisticama.

Samso je dobio ime po danskom otoku koji je poznat po korištenju obnovljivih izvora energije, ali i zato što je novinar HRT-a Dragan Nikolić za reportažu o tom danskom otoku dobio nagradu Hrvatskog novinarskog društva. Time se mladim novinarima i novinarkama Radija želi dati primjer kako tražiti društveno angažirane reportaže.

Image and video hosting by TinyPic

Vesela Lucija u potrazi za pričom

Društveno angažirani radio

Upravo je društvena angažiranost jedna od najvažnijih osobina Radio Studenta. On nije običan radio: volonterski je, služi prvenstveno za edukaciju, a od mladih se novinara i novinarki zahtjeva da proizvode sadržaje koji će biti u skladu s idejom radija kao neprofitnog i društvenog angažiranog. Kako kažu, Radio Student mora biti kritičan, a želi se i identificirati sa slušateljima i slušateljicama takvoga stava.

Projekt Biciklom do informacija upravo to odražava – dolazak do mjesta događaja bit će brži i ekološki osvješten, a kakve su njegove prednosti, ispričala je Lucija Živković, novinarka Radio Studenta:

9 misli o “Radio Student ‘biciklira’

  1. Radio student je jedan od najboljih projekata našeg faxa, i drago mi je što i dalje opravdava tu titulu. U principu, on je i više od samo projekta FPZGa. Super ideja, super suradnja, a bicikle ionako svi volimo. Sviđa mi se prvi post, skroz je alternativan, baš kako ja volim. 😀

  2. Sjajan projekt i sjajan post! 🙂 Prije sam stalno visila na biciklu, a otkad sam na faxu – isključivo javni prijevoz i ponekad šetnje 😦 S obzirom da su ti fotke dobre, voljela bih da si stavila još koju.

    • Hvala! 🙂 A što se slika tiče, ove su jedine ispale poprilično dobre jer kad sam slikala Luciju, padao je mrak pa je kvaliteta loša (slike u pokretu i one makro su mutne), a Hrvoje se ne voli slikati pa mi se stalno pomicao. Rezultat su ove 3 dobre. Ali ubuduće ću se potruditi da ih bude više i sugovornike natjerati da se umire hehe. 🙂

  3. Cula sam vec za ovu inicijativu ali nisam znala pozadinu price i koliko ste se potrudili da se sve ostvari. Pohvala Danskoj amabasadi i pohvala vama na trudu. Sto se bicikala tice, kad sam kod kuce, stalno i svugdje idem biciklom ali ovdje nazalost ne. Previse me strah da cu ostati bez bickla, znas i sama koliko su ceste krađe u domu. A da ne pricam o tome koliko je grad neprilagođen biciklistima. Uz vise ovakvih inicijativa, to se mozda i promijeni! 🙂

  4. Za ovo nisam znala, odlična inicijativa! 🙂 I ja obožavam bicikle, no ovdje u Zagrebu nemam prilike biciklirati pa mi je baš žao zbog toga. I slažem se s kolegicom Ivanom, Radio student je zaista odličan projekt koji se održao već 15 godina (ako se ne varam), a to dovoljno govori o njegovoj kvaliteti. 🙂

  5. Odlican tekst i inicijativa. U Dublinu je gradska uprava tek prije nekoliko godina uvela gradske bicikle koje mozes pokupiti na odredjenim mjestima po gradu i parkirati na drugim namjenskim mjestima u blizini faksa, posla, ili kamo vec ides. Postoji i inicijativa cycle to work, gdje kupis novi bicikl preko firme i otplacujes na rate, uz to dobijes i porezne olaksice… Zgodno!

    • Hvala na komentaru! 🙂
      A što se bicikala po gradu tiče, to za Zagreb možemo samo sanjati… Biciklističkih staza je premalo pa biciklisti često moraju voziti van njih (primjerice, na trgovima ih uopće nema), a onda ih policija zaustavi i naplati im kaznu. Čak i patroliraju po Trgu bana Jelačića samo s namjerom da ulove bicikliste. To je skroz tužno.

  6. Odličan post. Mi smo na Radio Studentu u emisiji već nekoliko puta imali temu biciklizma i Danska nam je uvijek bila svijetli primjer kako bi to trebali izgledati 🙂 Ne znam da li znaš, inače u prostorijama Zelene akcije postoji Biciklopopravljaona, tj. educiraju te kako si sam možeš popraviti bicikl, a sudjelovanje je potpuno besplatno 🙂

Odgovori na ipostruzin Otkaži odgovor